Persbericht: SheCredit houdt bijeenkomst ‘Investeringsmogelijkheden voor ondernemers’

ALMERE – Startups met een vrouwelijke (mede-)oprichter leveren twee keer meer geld op voor hun investeerders dan bedrijven met mannelijke oprichters, zo blijkt uit onderzoek. Samen met het netwerk Flevolandse Zakenvrouwen, Vereniging bedrijfskring Almere, Almere City, FC Businessclub en Horizon Flevoland organiseert SheCredit - de Kredietunie voor Vrouwelijke ondernemers - daarom op donderdagavond 24 november aanstaande bij Restaurant De Kemphaan in Almere de bijeenkomst ‘Investeringsmogelijkheden voor ondernemers’. Voorzitter Tineke Rensen van SheCredit: “Hoog tijd voor vrouwelijke onder-nemers om te weten hoe zij zich succesvol kunnen positioneren voor investeerders.”

“In vrouwelijke ondernemingen wordt minder vaak geïnvesteerd, ook al blijken vrouwen succesvoller.” Een doorn in het oog van Rensen, die als voorzitter bij SheCredit vrouwelijke ondernemers aanmoedigt verder te groeien.

Tineke Rensen (Foto: Maurits van Hout)

Ondernemers (m/v) met investeringsmogelijkheden welkom

Al eerder – in 2018 – meldde de Boston Consulting Group dat startups met een vrouwelijke (mede-) oprichter twee keer meer geld opleveren voor hun investeerders dan bedrijven met mannelijke oprichters. Rensen licht toe: “Juist omdat de lat hoger ligt voor vrouwen om een investering binnen te krijgen, doen hun bedrijven het vaak beter.” Toch laat onderzoek zien dat investeerders – vaak mannen – sneller geneigd zijn in mannen te investeren en ideeën van vrouwen kritischer benaderen. Tijd om een avond over ‘Investeringsmogelijkheden voor ondernemers’ te organiseren, vond SheCredit. “De bijeenkomst op 24 november is bedoeld voor zowel mannelijke als vrouwelijke ondernemers die op zoek zijn naar investeringsmogelijkheden. Deze zijn van harte welkom.”

Vastgoed

Rensen: “En als ondernemer krijg je er allemaal wel een keer mee te maken. Je hebt geld nodig, óf je hebt geld over en wil investeren. Op donderdagavond 24 november gaan we daarom op verschillende investeringsvormen in, zoals investeren in vrouwelijke ondernemerschap en investeren in vastgoed. Daarnaast belichten we aan welke criteria je moet voldoen om investeringen op te halen.”

Aanmelden

De avond begint om 19.00 uur en duurt tot 22.00 uur. Voor meer informatie www.shecredit.nl. Aanmelden kan door een e-mail o.v.v. ‘Ik ben erbij op 24 november’ mét vermelding van naam en bedrijfsnaam te sturen naar info@shecredit.nl.

Over SheCredit

SheCredit, de Kredietunie voor Vrouwelijke Ondernemers, staat vrouwelijke ondernemers in het Midden en Klein Bedrijf met geld én met raad, daad en ervaring ter zijde. De coöperatieve structuur van kredietunies waarborgt de persoonlijke en menselijke factor in het financieringsbedrijf, waardoor sparen en lenen weer een gezicht krijgen. SheCredit werkt via de Vereniging van Kredietunies in Nederland samen met de World Council of Credit Unions, “the world's leading advocate, platform, development agency and good governance model for credit unions”.

Datum 24 november
Tijd 19.00 uur - 22.00 uur
Locatie Restaurant De Kemphaan, Kemphaanpad 8 ,1358 AC Almere

Programma:

19.00u  Aanvang, met koffie/thee
19.15u Tineke Rensen van SheCredit: Investeren in vrouwelijk ondernemerschap
19.45u Jeroen van der Heide van ImpaktTribe: Hoe positioneer je jezelf voor investeerders?

==== 20.15 uur Pauze

20.30u Annemarie Koppenaal: Hoe bouw je een vastgoed portfolio op?
21.00u Inge Verschuur van Horizon: Maatschappelijke impact & financieel rendement

====21.30 uur Netwerken

Extra achtergrondinfo

Van de ruim 5 miljard aan investeringsgeld in startups gaat 92 procent naar teams die volledig uit mannen bestaan, zo blijkt uit onderzoek van TechLeap. Dat is opmerkelijk, omdat 50 Nederlandse tech-investeerders verenigd in Fundright afspraken minimaal 35 procent te investeren in bedrijven met op z’n minst één vrouw in het bestuur. Meer info: https://www.techleap.nl/